Followers

Tuesday

Gunung Pun Takut!

Puncak Gunung Kinabalu
Gunung Datuk,Negeri Sembilan
Gunung Irau,Perak
Gunung Irau,Perak

  Sebenarnya mendaki gunung ni bukanlah hanya untuk aktiviti lasak semata mata tetapi secara tidak langsung mendekatkan diri kita pada Allah..Apabila di fikir sejenak..Kenapa wujudnya gunung?Bagaimana  sebesar gunung itu boleh hancur jika senaskah Al Quran jatuh ke atasnya dengan Izin Allah?Itulah dia kehebatan Allah taala.Sebenarnya mendaki gunung ini menyebabkan kita dapat mendekati Allah tanpa kita sedari.Tumbuhan2 yang menghijau..Bayangkan sepohon pokok ada berapa helai daun?Setiap sehelai daun sedang berzikir pada Allah tanpa henti.Subhanallah! Daun pun takut pada Allah..Kita manusia yang mempunya akal dan fikiran?

 Masya Allah..Gunung yang paling tinggi ana daki adalah Gunung Kinabalu.Selama 2 hari perjalanan baru sampai ke puncak.Tinggi! Cukup tinggi dan besar bagi ana..Tetapi bayangkan jika Al Quran jatuh ke atas gunung hancur berkecai gunung itu kerana takut akan kekuasaan Allah s.w.t..Subhanallah..

Hayati surah ini !



2 comments:

  1. Anonymous6/28/2011

    kemah wan..jare remaja suka daki gunung ni..skalo2 gak duk shopg kompleks la maso umur2 demo tapi demo lain dari yang lain..kawe kenal demo..demo kalu x g daki,demo g tgk bola..bagus wan.kawe suko caro demo.payoh nk jupo supo demo.mok pok kayo tapi demo x ambik kesempatan guna kekayaan ma nga ayoh untuk enjoy.

    ReplyDelete
  2. Anonymous7/15/2011

    kemah demo...tgk gunung tgk kebesaran ALLAH...tgk shopping komplek tgk kebesaran dunia

    ReplyDelete