Followers

Tuesday

Ganjaran dari Allah

Allah Maha Adil didalam percaturanNya mentadbir alam..Allah sayangkan hambaNya sebab itulah di dalam 99 Nama Allah s.w.t ada namaNya Ar Rahim yang membawa maksud "Penyayang".Allah tidak akan menguji lebih daripada kemampuan hambaNya kerana Allah Maha Mengetahui akan kemampuan hambaNya menghadapi ujian dan dugaan daripadaNya.

Firman ALLAH SWT :

“Sesungguhnya Kami telah jadikan manusia sentiasa dalam keadaan menghadapi kesulitan dan kesukaran (jasmani dan rohaninya).” (Surah Al-Balad: 4)


Firman Allah SWT :
"Dan tidaklah sama kebaikan dan kejahatan. Tolaklah (kejahatan itu) dengan cara yang lebih baik, maka tiba-tiba orang yang antaramu dan antara dia ada permusuhan seolah-olah telah menjadi teman yang sangat setia.
Sifat-sifat yang baik itu tidak dianugerahkan melainkan kepada orang-orang yang sabar dan tidak dianugerahkan melainkan kepada orang-orang yang mempunyai keuntungan yang besar." (Fushilat:34-35)



“Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi yang cantik”

No comments:

Post a Comment