Followers

Friday

Jauhi Zina....

Buang bayi? Gugur bayi dalam kandungan?  Bunuh janin? dan macam2 lagi..Pada tahun 2004-2009 statistik pendaftaran anak luar nikah di JPN telah mencapai seramai 207 000 orang dan tidak termasuk bayi yang telah di buang dan di bunuh.

Pembuangan bayi dan anak luar nikah bermula daripada berpasangan,berkasih,berasmara,berdua duaan dan akhirnya terjebak ke lembah/lubuk syaitan iaitu ZINA!

Firman Allah s.w.t .."dan janganlah kamu menghampiri perbuatan terkutuk dan keji dari zahir mahupun batin" (surah al an'am)

Zina besar / kecil iaitu mencium,memandang atau mencium..sabda nabi s.a.w.."mata ,kaki dan tangan juga boleh berzina"

Gejala zina pada zaman kini sangat berleluasa sehingga membimbangkan Ibu Bapa dan juga masyarakat..Kebanyakkan yang berlaku gejala  pembuangan bayi dan juga anak luar nikah ini majoriti yang terlibat adalah orang Islam..
Pasangan remaja pada masa kini tanpa segan dan silu mencium pipi pasangan kekasih di khalayak ramai,berpelukan di kedai makan dan macam2 lagi perkara di luar batasan syariat islam sehingga berlakunya zina..

Firman Allah .."katakanlah kepada orang2 mukmin lalaki supaya mereka merendahkan pandangan mereka (melihat yang terlarang) dan menjaga kehormatan (jgn berzina).Itu lebih suci bagi mereka.."

Nabi s.a.w bersabda .."jika seseorang berzina ,hilanglah imannya dan di atas kepalanya ada semacam kegelapan .Jika dia bertaubat dari perbuatan itu ,iman akan kembali kepadanya"




-Katakan Tidak Pada Zina..Jauhi Maksiat-

No comments:

Post a Comment