Followers

Wednesday

islam atau sebaliknya?

CLUBBING !Setiap malam minggu ramai anak2 muda islam mula keluar bersama dgn rakan2 untuk masuk clubbing(disco).Berfoya foya bersama rakan2 kelas/sekerja.Ada yg tak terkecuali untuk minum air kencing syaitan.Keluar rumah tak mabuk,balik mabuk..Masya Allah! Inikah yg di namakan seorang yg beragama Islam! Ana pelik dan hairan,apabila di tangkap oleh jabatan agama..Rata2 yang di urin positif dadah dan arak,IC beragama Islam! pelik..pelik dan pelik!

DATING ! Ada juga yang ana perhatikan,ramai remaja islam keluar date bersama sama dgn gf.Makan sama2,tgk wayang sama2,jalan sama2..Ada tu sehinggakan tidur pun bersama! Masya Allah !!! Selain tu..Ramai juga lelaki berperwatakan wanita dan wanita berperwatakan seperti lelaki.Kelakuan mereka tidak ubah seperti kaum Nabi Luth seperti yang di nyatakan di dalam Al Quran !

GAY & LESBIAN ! sukakan kaum sejenis..Mengucap panjang apabila ana mendengar perkataan ini.Bukan apa..Sabda Nabi "orang yang sukakan kaum sejenis,bukan lah daripada umat ku"..Masya Allah ! Nabi SAW tidak mengaku umat bagi manusia yang melakukan hubungan sejenis.Sedih !Confirm2..Orang jenis ni tidak akan mendapat Syafaat nabi SAW dan akan ke NERAKA ! Nauzubillah..

RANTAI LEHER & SUBANG ! lelaki memakai perhiasan wanita pada diri..Ana kadang2 malu melihat lelaki yang memakai rantai leher dan subang..Kalau tgk cerita2 hollywood kebanyakkan orang2 negro yang pakai rantai leher dan subang ni,bagi mereka itu adalah tuah dan juga perhiasan diri..tapi bagi orang Islam.Menyerupai wanita adah HARAM! ingatlah..antara seksaan di kubur ,ular2 akan membelit leher bagi kaum lelaki yang memakai rantai di leher..Masya Allah!

AURAT ! ini lah punca kenapa ramai kaum hawa di rogol oleh kaum2 adam yg bernafsukan binatang ni..Puncanya AURAT ! Naktgk  perempuan separuh bogel tanpa bayaran tapi dosa?Boleh la pegi Mid Valley,KLCC,Time Square,Sunway dan sekitar Kuala Lumpur ,ana yakin dan pasti anda semua akan dapat perhatikan wanita2 IC ISLAM ni berpakaian separuh bogel tanpa perasaan malu dan segan !!! Betis,Paha,Buah Dada,Rambut dan kadang2 Perut,semuanya PERCUMA! percayalah semuanya percuama tanpa perlu bagi wang hantaran ataupun mas kawin.mereka2 ni tidak ubah seperti "tak ada harga diri" sbb tgk badan pun percuma!Inilah antara golongan2 "penyeri dunia,di neraka jadi bahan bakar"!


SOLAT ! ha...inilah yang membezakan terus antara orang ISLAM dan KAFIR ..solat! tanya diri..cukup solat 5 waktu? tak apalah..Ana tak nak cerita pasal solat 5 waktu sbb ini ana tak nampak dan solat 5 waktu ni senang nak tipu sbb boleh solat sendiri.Tapi ana nak cerita,pasal solat jumaat.Jujurnya,anak tak pernah nampak orang tggl solat jumaat sbb masa tu ana dalam masjid tapi saksinya adalah ibu ana! Kerap kali ibu ana nampak kaum2 adam tidak kira la tua atau muda.Ramai yang mengambil mudah dgn solat jumaat ni.Ana nak cerita skit..Setiap dua minggu sekali ana akan ke Ulu Yam bersama dgn ibu ana utk ambil adik ana yg belajar di sekolah sains hulu selangor.Ana amik adik ana biasanya pada tgh hari jumaat.Lepas ana amik adik ana,ana akan singgah di selayang utk solat jumaat.Ibu dan adik ana akan tunggu di restoran I****** M*** di selayang sementara ana pula pergi solat jumaat.Masa solat jumaat tu lah,ibu ana nampak ramai pekerja di restoran tersebut dan ramai lelaki2 melayu yang khusyuk makan! bukan khusyuk dgn khutbah..Masya Allah..tak ada perasaan malu langsung..Kopiah di kepala tapi masa ramai sedang berjemaah solat jumaat,mereka2 yang tak ada kesedaran ni khusyuk makan ,kopiah di kepala..Islam?Tinggal solat jumaat 3 kali berturut turut dosa besar ,apatah lagi tinggal solat wajib !


Masya Allah..Sekarang ni apa yang ana perhatikan ramai anak2 remaja terutamanya melayu islam berperwatakan seperti orang kafir! Minum arak,main judi,berzina dan sbgnya..Adakah perkara2 seperti ini di anjurkan di dalam Islam?Ana kadang2 terfikir..Kenapa mereka2 ini memilih jalan yang salah.Jalan di murkai Allah..

Mereka rata2 percaya Allah wujud,Allah jadikan kita,Allah berkuasa,Allah segalanya..masa susah Allah,minta tolong dgn Allah.Yakin dgn mulut ,syurga dan neraka itu wujud..Status kt FB "ya Allah ,tolonglah hamba Mu ini"sedangkan  gambar profile pic nampak paha! gaduh dgn bf/gf. " ya allah,kuatkan lah aku"! berdoa bukan melalui taip di laptop,bb atau i fon tetapi di atas tikar sejadah(afdal) !

Ramai yang mengaku dirinya ISLAM tetapi berapa ramai yang betul2 ISLAM? Ramai remaja di luar sana,mengaku dirinya Islam.Siapa tuhan kamu? Allah! Siapa nabi kamu? Nabi Muhammad! Semua soalan yang di tanya rata2 jawapan inilah yang di bagi tapi cara kehidupan?Tepuk dada ,tanya Iman! 

jgn lahir islam,mati kafir! jgn IC Islam ,kelakuan Masam..semoga Allah merahmati dan sentiasa melimpahkan hidayahNya kepada kita..Amin =))

"Jom Solat" ! "Jom Tinggal Larangan Allah"! 










9 comments:

  1. Anonymous6/22/2011

    sy selalu ikut perkembangna blog ni..tiap2 hari sy buka..terus perjungan dakwah anda..

    ReplyDelete
  2. Anonymous6/22/2011

    kepada en wan merah..bolehkah anda perjelaskan tentang alam semesta..kadang2 sy keliru ..matahari mengeliligi bumi atau bumi mengelilingi matahari..masa di bangku sekolah kebanyakkan buku menceritakan bumi mengeliligi matahari...

    ReplyDelete
  3. Anonymous6/22/2011

    boleh wan merah carikan buktti2 dalam alquran yang mengatakan bumi mengeliligi mataharai..

    ReplyDelete
  4. Anonymous6/24/2011

    kemah wan merah ! walaupun kuat tgk bola tapi agama demo x abaikn..

    ReplyDelete
  5. wira merah6/24/2011

    kawe setuju..kawe rajin nampak wan merah semaye maghrib kt tmpt duduk stadium masa kelate vs selangor separuh akhir kedua..walaupun wan merah gilo bola tapi solat tetap menjadi keutamaan..kawe respect penyokong bola mace demo..

    ReplyDelete
  6. lokman6/24/2011

    ada lagi masa final bukit jalil,ado org laung2 suruh ke tepi.."mari smaye,mari smaye"..tgk2 wan duk laung ajok org ramai smayang mghrb maso di bukit jalil.. nakal molek. ha3

    ReplyDelete
  7. Anonymous6/24/2011

    photograher muslim..suko dgn caro demo wan.teruskan perjuangan.

    ReplyDelete
  8. trimo kasih blakow =)
    kawe hanya menjalankan menjalankan tanggunjwb dan amanah sbg seorg muslim..

    ReplyDelete
  9. Anonymous6/25/2011

    gomo kelate gomo..solat jangan di tggl

    ReplyDelete