Followers

Friday

Mukminah Mujahidah

Alangkah indahnya jika dapat melihat seorang muslimah mukminah....dengan wajah yang ditutupi dengan niqab..die berjalan dengan penuh tawadhu'..langkahnya ibarat seorang pejuang muslimah yang tenang,yakin,berwibawa dan penuh dengan semangat mujahidah.

Disebalik fizikalnya yang menggetarkan jiwa-jiwa bukan getaran nafsu tetapi getaran keinsafan untuk mengenal Allah dengan lebih dekat.Ada sekeping hati yang dipenuhi setiap ruang dan sudutnya dengan mengingati yang Maha Esa.

Ada seulas bibir yang merah bak delima sedang asyik mengalunkan kalamullah dan zikrullah...Ada sepasang mata yang redup,yang cukup terjaga dari pandangan maksiat...

Setiap gerak lakunya cukup menggambarkan keperibadian dirinya yang lembut dalam tegas...Kasih sayang jelas terpancar pada sinar matanya,bahasa badannya yang lahir dari hati nurani yang IKHLAS kerana DIA...

Tidak keluar dari merah bibir yang sentiasa dihiasi senyuman keimanan,melainkan hikmah,hak serta mutiara-mutiara ukhwah..

Hanya dengan melihat pada perwatakannya sudah cukup untuk menarik hati-hati yang lalai dari mengingati Allah..Agar berfikir tentangNya..

Maha Suci Allah


1 comment:

  1. insyaallah....semoga semua muslimah menjadi seperti yg diperkatakan olehmu.. :)

    ReplyDelete