Followers

Wednesday

Hantu vs Manusia

Assalamualaikum..
Hari ni ana nak cerita lagi pasal hantu sebab cerita hantu ni macam best.Banyak penerbit-penerbit filem yang membuat movie atau drama berkaitan dengan hantu.Macam-macam tajuk cerita hantu yang diorang buat dan juga macam-macam jenis yang kita dapat tahu.Mereka membuat filem juga adalah ilham dan juga ideologi dari orang-orang tua yang mempercayai wujudnya hantu.

Macam-macam hantu yang ada,banyak jenis dan banyak ragam.Contoh hantu "pontianak,langsuir,raya,pocong dan sebagainya".Semua hantu ni mempunya fungsinya masing-masing.Ada tugasnya tersendiri la.Hehehe..Tapi,kat sini bukan hantu,rupa hantu dan bentuk hantu yang ana nak cerita.Ada benda lain yang lebih penting.

Tanya je la sesiapa sekalipun tidak kira la lelaki,perempuan,tua dan muda.Semuanya takut nak jumpa hantu sebab wajahnya hodoh!Hodoh macam mana tu ana tak pun tahu sebab tak pernah nampak lagi buat masa ni.Hantu ni mukanya buruk,rambut panjang,pakai pakaian macam kain kafan.Macam-macam la..Tak payah fikir.

Apa yang di ceritakan oleh orang2 tua,hantu ni seksi.Betul ker seksi?Bila ana search kat internet gambaran hantu-hantu ni.Hantu tak ada la seksi jika nak di bandingkan remaja perempuan sekarang ni.

Apa beza hantu dengan manusia?
Pontianak!

  • Pontianak?sopan je ana tengok (gambar) ,pakai jubah apa cuma tak pakai tudung.Mungkin sebab tudung tak ada saiz,maklumlah rambut panjang sangat.


Ana tak masukkan gambar perempuan seksi sebab melanggar hukum syariat.Cuma ana akan muatkan dgn gambar-gambar hantu.Bezakan la sendiri hantu dan wanita seksi!

Sopan!
Pocong!

  • Pocong ni bagus untuk kita sebenarnya.Mengingatkan kita tentang kematian kerana pakaiannya hanyalah berkain kafan.Ana pernah dengar ceramah  Ustaz Azhar Idrus,katanya hantu ni wujud.Hantu meraya-rayau sebabnya roh tidak dapat naik ke langit.Masya Allah!Adakah kita hendak menjadi salah satu dari pocong selepas kematian kita?Nauzubillah! 

Lagi sopan!

Hantu Raya

  • Yang ana tahu,hantu ni peliharaan orang.Maksudnya orang pelihara hantu ni untuk keselamatan dan perlindungan diri serta kepentingan tertentu.Hantu ni boleh buat macam-macam yang di suruh tuannya.Erti kata lain..Buruk dan jahat sungguh perangai hantu ni! tapi..tapi..Pernah ker dengar hantu raya rogol orang?bunuh orang?masuk disco (hantu raya joget dgn langsuir)?minum arak?berzina (hantu raya zina pocong)?hantu hisap dadah? Jujur dan Ikhlas..Pernah dengar??Maknanya..Hantu ni lebih  baik daripada manusia2 yang nafsu lebih daripada binantang!
hantu raya..awesome!
Percayalah!
Percayalah tengok hantu tak dosa tapi tengok perempuan seksi dosa..
percayalah perangai manusia lebih buruk daripada manusia..
Percayalah hantu tak rogol hantu tapi manusia rogol manusia..
Percayalah hantu tak zalim,yang zalim adalah manusia..


"Allah Tuhan Sekalian Makhluk"

No comments:

Post a Comment

Post a Comment